Three Young Artists in Residence Beniamino Paganini, Nele Vertommen & Jonathan Ponet

YA (1 van 1).jpg
BE - Young artists in residence

Dat Alden Biesen een prachtige site is, weten we al langer, maar Alden Biesen is veel meer dan dat! Ze is gewoon het ideale kader om de muziek van onze drie getalenteerde ‘Young Ambassadors’ te laten weerklinken!

 

Jonathan, Nele en Beniamino sloegen afgelopen maanden de handen in elkaar om hun geliefde repertoire in programma’s te gieten die perfect overeenstemmen met de vertrekken van het kasteel, ruimtes waarvoor de muziek oorspronkelijk werd geschreven. 

 

We zijn ervan overtuigd dat dit unieke kader een extra dimensie aan de muziek zal geven en bijdraagt aan uw algemene beleving.

YA Beniamino (1 van 1).jpg

Beniamino Paganini

Beniamino Paganini (°1994) is een gepassioneerde traversospeler, klavecinist, ensemble leider en muziekleerkracht. Door de Belgische Muziekpers werd hij uitgeroepen tot Jonge Musicus van het jaar 2020 en Klara selecteerde hem in 2021 als één van de Twintigers. Hij ontving zijn masterdiploma’s voor Traverso (2016), Klavecimbel (2017), Maestro al Cembalo (2019) en bachelordiploma Musicologie (2018), allen met grote onderscheiding.

Jonathan

Ponet

Jonathan Ponet(°1993) is een jonge Belgische altviolist en violist. Hij behaalde zijn diploma’s altviool met de hoogste onderscheiding, in de klas van Thomas Riebl. Jonathans sterke interesse in de historische uitvoeringspraktijk resulteerde in het aanvatten van studies barokviool bij Hiro Kurosaki aan het Mozarteum en het winnen van een positie als academist bij het Balthasar-Neumann Ensemble o.l.v. Thomas Hengelbrock. Een vooraanstaande Europees ensembles op het gebied van historische uitvoeringspraktijk.

YA Jonathan (1 van 1).jpg
YA Nele (1 van 1).jpg

Nele Vertommen

Nele Vertommen (°1999) werd reeds als 5-jarige geboeid door oude muziek, bij het horen van de Mattheüs-Passie van Bach. Hier werd haar al duidelijk dat ze deze muziek ook zelf wilde kunnen spelen. Enkele jaren later startte ze met hobolessen bij Korneel Alsteens. Wanneer ze na 2 jaar spelen ontdekte dat die prachtige hobo-solo’s uit de Mattheüs-Passie eigenlijk voor de barokhobo geschreven werden, ontstond het idee om barokhoboïste te worden.